Näytelmä, jossa lapset joutuivat jostain syystä toiseen maailmaan, jota johti ilkeä nainen ja hirviöt?

Kysytty

Kävin Helsingissä luokkaretkellä katsomassa teatteriesityksen, vuosi on varmaan ollut 1998-2002 välillä. Muistaakseni näytelmä perustui lastenkirjaan. Siinä oli lapsia. jotka joutuivat jostain syystä toiseen maailmaan, jota johti ilkeä nainen ja hirviöt. Lapset joutuivat tekemään jotain raskasta työtä (louhimaan tms) ja suunnittelivat pakoa sieltä. Mahtaisinko täältä löytää vastauksen? :)

Vastaus

Vastattu

Kuvauksen perusteella kyseessä voisi olla Tomi Kontion lastenromaaniin Keväällä isä sai siivet perustuva näytelmä, joka tosin sai ensi-iltansa Kansallisteatterissa vasta vuonna 2004.

Tietoa kirjasta Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Aufd57970b-ebf1-4020-a52e-0…