Haluaisin perua varaukseni mutta en uskalla koska muistan että Helmetissä on ollut ongelma, perut yhden niin kaikki katoaa vaikka niitä ei ole ruksittu.

Kysytty

Hei,

haluaisin perua varaukseni mutta en uskalla koska muistan että Helmetissä on ollut ongelma, perut yhden niin kaikki katoaa vaikka niitä ei ole ruksittu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varausten peruuttaminen toimii tällä hetkellä seuraavasti:
Pin-koodin avulla pääset kirjautumaan omiin tietoihisi. Kirjatumisikkuna löytyy HelMet-palvelusivuston aloitussivun ylälaidasta. Etsi kohdasta "omat tietoni" lista varauksistasi. Jos haluat poistaa kaikki varaukset, klikkaa kohdasta "poista kaikki varaukset". Jos haluat jättää jonkin varauksen voimaan, laita ruksi niiden varausten kohdalle, jotka haluat poistaa ja klikkaa sitten kohdasta "tallenna muutokset". Tämän jälkeen ilmestyy uusi ruutu, jossa kysytään vielä "Allaolevat varaukset poistetaan tai muutetaan. Jatkatko?". Vastaa tähän "kyllä".

Jos tämä tuntuu monimutkaiselta, voit myös vaikka soittaa mihin tahansa HelMet-kirjastoon. Voit perua varauksen myös kirjastossa käydessäsi.