Haluaisin muurata kesämökin luonnonkivistä. Onko aiheesta oppikirjaa josta löytyisi kootusti perustietoa? Kiitos!

Kysytty

Haluaisin muurata kesämökin luonnonkivistä. Onko aiheesta oppikirjaa josta löytyisi kootusti perustietoa? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luonnonkivien käytöstä rakentamisessa löytyy sekä kirjoja että opinnäytetöitä. Niitä voi etsiä tietokannasta Finna.fi https://finna.fi/ hakusanayhdistelmillä rakentaminen luonnonkivi / rakentaminen talot luonnonkivi / muuraus luonnonkivi.

Tässä joitakin Finnasta löytynyt teokisia:
Aki Raatikainen, Luonnonkivien käyttö pientalorakentamisessa, AMK-opinnäytetyö Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013.
W. Keinänen, Rakennusopin tietokirja, WSOY 2001
Mikael Westermarck, Luonnonmukaiset rakennusaineet, Rakennustieto 1998
Carolus Lindberg, Rakennustaide ja rakennustekniikka, WSOY 1938
David Reed, The art & craft of stonework : dry-stacking, mortaring, paving, carving, gardenscaping, Lark 2003
Panu Kaila, Talotohtori: rakentajan pikkujättiläinen, WSOY 1997
Pekka Mesimäki, Luonnonkivikäsikirja osat 1-2, Kiviteollisuusliitto 1994
Charles McRaven, Stonework : techniques and projects, Storey Books 1997