Haen tietoa saunanlauteiden rakentamista. Tiedän, että seuraavista lehdistä löytyy malleja: Talomestari lehteä v. 1993 nro 3, tai Meidän talo 1990 nro 3,…

Kysytty

Haen tietoa saunanlauteiden rakentamista. Tiedän, että seuraavista lehdistä löytyy malleja: Talomestari lehteä v. 1993 nro 3, tai Meidän talo 1990 nro 3, Kotiteollisuus v. 1984 nro 3, Talomestari 1999 nro 3. Löytyyköhän näitä lehtiä Lapin maakuntakirjaston kokoelmista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapin maakuntakirjaston kokoelmista löytyvät Meidän talon ja Kotiteollisuuden numerot. Talomestaria ei kokoelmista löydy, mutta sen numeroita voi tarvittaessa tilata kaukolainaan tai kopiot artikkelista.
Aiheesta löytyy myös kirjallisuutta, uusimmasta päästä on Rakennustiedon vuonna 2008 kustantama Saunan suunnittelu, josta myös löytyy ohjeita lauteiden rakentamiseen.
Kirjastosta löytyy myös RT-kortisto, josta löytyy ohjeet saunan lauteisiin (RT- 91-10469)