Haluan löytää tietoa rakennuksen peruskiven muuraamisen historiasta, mistä tapa juontaa juurensa ja mitä se symboloi?

Kysytty

Haluan löytää tietoa rakennuksen peruskiven muuraamisen historiasta, mistä tapa juontaa juurensa ja mitä se symboloi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaiseen kansanperinteeseen liittyen löytyy peruskiven muurauksesta jonkin verran tietoa Erkki Helamaan kirjasta ”Vanhan rakentajan sanakirja : rakentamisesta, rakennuksista, rakenteista” (SKS, Helsinki 2004) hakusanoilla peruskiven muuraus, multiaiset ja nurkkiaiset.