Haluaisin löytää yhden tietyn Rosa Meriläisen haastattelun City-lehdestä, mutta en tiedä tarkkaa ajankohtaa jolloin se on ilmestynyt. Uskoisin, että vuosien…

Kysytty

Hei, haluaisin löytää yhden tietyn Rosa Meriläisen haastattelun City-lehdestä, mutta en tiedä tarkkaa ajankohtaa jolloin se on ilmestynyt. Uskoisin, että vuosien 2005-2008 välillä. Voiko kirjaston kautta löytää näitä vanhoja painettuja City-lehtiä?

Vastaus

Vastattu

Painettuja City-lehtiä ei kirjastoista näy löytyvän, joitakin paikallisia versioita lukuunottamatta - esimerkiksi Tampereen kaupunginkirjastossa on varastoituna osa City Tampere -lehden numeroista.

City-lehden verkkoversiosta  - https://www.city.fi/ -  voi etsiä myös vanhoja juttuja. Hakuehdolla "Rosa Meriläinen" löytyy 39 viitettä. Kysymyksessä mainitulta aikaväliltä löytyy ainakin yksi haastattelu, Liisa Huhdan ja Meriläisen kirjaan Kilttien kapina liittyvä "Rosa Meriläinen - tapakasvatusta naisille" (17.10.2008).

https://www.city.fi/kulttuuri/rosa+merilainen+tapakasvatusta+naisille/2836