Otsikko
Asun Helsingin Käpylässä. Yritin varata eilen nettiaikaa Pasilan kirjastoon, mutta ei hyväksynyt mun pin koodia, väitti, että on virheellinen. Äsken kirjauduin…

Kysytty

Asun Helsingin Käpylässä. Yritin varata eilen nettiaikaa Pasilan kirjastoon, mutta ei hyväksynyt mun pin koodia, väitti, että on virheellinen. Äsken kirjauduin sillä helmet.fi sivulle ja onnistui. Miksi varaaminen ei onnistunut? Älypuhelimeni on epäkunnossa ja tarvitsen nettiajan kirjastoon mm laskujen maksamiseen. Miten varaan nettiajan? Yritin sitä eilen tehdä, mutta ei onnistunut. Ovatko Helsingin kirjastojen koneet suojattuja ja hyvintoimivia, jotta voi esim laskuja turvallisesti maksaa? Mistä saan apua älypuhelimeni ongelman kanssa? Kävin jo DNA liikkeessä sen kanssa, mutta ei auttanut ongelmaani. Saanhan tähän vastauksen mahd pian, kiitos!

Vastaus

Vastattu

Helsingin kirjastoissa ei asiakaskoneita pääsääntöisesti tarvitse varata. Esimerkiksi Pasilan kirjastossa ajanvaraus on vain erikoislaitteisiin kuten 3D-tulostimeen, saumuriin ja mikrofilminlukulaitteelle. Tavallisia asiakaskoneita ei tarvitse varata, kirjastosta löytyy yleensä vapaa kone lyhyellä odotteluajalla. Kirjaston koneilla voit turvallisesti hoitaa asiasi kunhan muistat kirjautua koneelta ulos lopettaessasi. Kysy henkilökunnalta apua asiakastietokoneen käyttöön.

Kirjastoissa järjestetään opastusta myös omien laitteiden kuten älypuhelimen käyttöön, mutta opastukset ovat nyt kesätauolla. Voit kysyä opastusta esimerkiksi Stadin asukastalo Hannasta (Sturenkatu 12). Talo on avoinna klo 16 asti. Voit soittaa sinne ja kysyä asiaa,  ajanvaraus ja tiedustelut puh. 09 310 73933.

Jos sinulla ei ole kiire, voit mennä Kampin palvelukeskukseen (Salomonkatu 21 B). Enter ry järjestää siellä kesäopastusta 15.8., 22.8. ja 29.8. klo 10-12. Opastuksiin ei tarvitse ilmoittautua.