Haluaisin löytää seuraavan kirjan: Kirja kuuluu fantasiakirjallisuuteen. Tarinan alussa vanha pariskunta alkaa kertoa lastenlapsilleen tarinaa, jossa ihminen,…

Kysytty

Hei! Haluaisin löytää seuraavan kirjan: Kirja kuuluu fantasiakirjallisuuteen. Tarinan alussa vanha pariskunta alkaa kertoa lastenlapsilleen tarinaa, jossa ihminen, vampyyri, ihmissusi ja jokin neljäskin (muistaakseni) taruolento lyöttäytyvät yhteen voittaakseen taistelun pahaa vastaan. En muista tarkasti tarinaa, mutta siinä sitten vampyyri ja ihminen rakastuvat toisiinsa. Aivan viehättävä tarina, haluaisin lukea sen uudestaan. En vain kirjoittanut kirjan/kirjailijan nimeä muistiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vaikka aivan kaikki yksityiskohdat eivät vastaa kysymyksessä esitettyjä, tekisi mieleni ehdottaa Nora Robertsin irlantilaisista legendoista ammentavaa trilogiaa, johon kuuluvat kirjat Morriganin risti, Jumalten tanssi ja Hiljaisuuden laakso.

Morriganin risti alkaa prologilla, jossa tarinankertoja, vanha mies, alkaa kertoa lapsille tarinaansa, jota kirjan takakannen esittelyteksti kuvaa seuraavasti:

Mahtava irlantilaisvelho Hoyt janoaa kostoa. Hurja vampyyrikuningatar Lilith on vietellyt hänen veljensä Cianin. Hoyt matkustaa 1100-luvulta omaan aikaamme, jossa hän kohtaa vampyyriksi muuttuneen Cianin, kipakan wicca-noita Glennan sekä vampyyrinmetsästäjä Blairin.

Nelikko joutuu yhdistämään voimansa, sillä Lilithin kokoama pimeyden armeija aikoo orjuuttaa koko ihmiskunnan. Glennan ja Hoytin välinen tunteen roihu ei ole Cianin mieleen. Kun joukkoon liittyy arvoituksellinen kelttiläisprinsessa Moira serkkunsa Larkinin kanssa, nousevat ryhmän sisäiset jännitteet huippuunsa. Lilith näyttää voittaneen sodan ennen kuin yhtäkään taistelua on käyty...

Vampyyrin ja ihmisen väliseen rakkaustarinaan päästään trilogian myöhemmissä osissa, kun intohimo leimahtaa Hoytin vampyyriveli Cianin ja prinsessa Moiran välillä.