Etsin Z. Topeliuksen satua nimeltä Viisauden jyvä (tai mahdollisesti satua, jossa viisauden jyvä aiheena, jos se ei ole sadun nimi). Mistä kirjasta löytäisin…

Kysytty

Etsin Z. Topeliuksen satua nimeltä Viisauden jyvä (tai mahdollisesti satua, jossa viisauden jyvä aiheena, jos se ei ole sadun nimi). Mistä kirjasta löytäisin sen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Raul Roine on kirjoittanut sadun Viisauden jyvä.
Satu kertoo prinsessasta, jolla on kaikkea mutta viisauden jyvä puuttuu.

Satu löytyy ainakin teoksesta Roine, Raul: Satuja s. 35-39