Otsikko
70-luvun puolivälin lapsena minulle on pienenä luettu kuvakirjaa, jossa muistini mukaan oli kaappi, joka toteutti toiveita, siis jonkinlainen taikakaappi…

Kysytty

70-luvun puolivälin lapsena minulle on pienenä luettu kuvakirjaa, jossa muistini mukaan oli kaappi, joka toteutti toiveita, siis jonkinlainen taikakaappi. Mieleeni on jäänyt kuva, jossa kaapista tulee vaaleanpunainen norsu, jossa on keltaisia palloja. Muistaisin, että joku toivoi/taikoi kaapista myös punaisen urheiluauton. Jotenkin mielessä häilyy, että kirjassa olisi voinut olla muitakin kirjavia norsuja tai sitten saman norsun kuviointia ja väritystä muutettiin...Olisi mukava lukea kirjaa omalle lapselle. Kiitos mahd. avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Philippe Fixin satukirja "Kultapilkkuinen norsu". Se on ilmestynyt suomeksi vuonna 1971.