Olen etsinyt Alladdin ja taikalamppu tai Tuhat ja yksi yötä - kirjaa, joka on painettu 40-50 -luvulla. Kirjassa on nelivärisiä kuvia ehkä 10 kpl. Kun tilasin…

Kysytty

Olen etsinyt Alladdin ja taikalamppu tai Tuhat ja yksi yötä
- kirjaa, joka on painettu 40-50 -luvulla. Kirjassa on nelivärisiä kuvia ehkä 10 kpl. Kun tilasin Tuhat ja yksi yötä -nimellä kirjan sain vanhan mustavalkoisen version, tämä jota tarkoitan on lasten kirja ja tarinat on lyhennetty lapsille sopivan pituisiksi. Muistaakseni kansissa on violettia. Löytyisiköhän tätä kirjaa kirjastosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voi olla esim. jokin seuraavista teoksista. Mahdollisuutta saada kaikki teokset ja tarkastaa niiden yhteensopivuus kysymyksen kuvauksen kanssa ei ollut.
1.
Oehlenschlaeger, Adam, Aladdin eli ihmeellinen lamppu: WSOY , 1954. 73 sivua. Sarja: (Pieni kirjasto 12). Tämä teos on kaukolainattavissa.
2.
Aladdin ja taikalamppu : itämainen satu. Julkaisija: Porvoo : WSOY , 1936. Ulkoasu: [4], 30 s. Sarja: (Satupirtti ; N:o 2).
3.
Lienee kaukolainattavissa ainakin lukusalilainaksi.
Aladdin, lampun prinssi Tarina Pekka Housunkuluttajasta / tarinan kirjoitti Unilukkari ; kuvat piirsi Ola Fogelberg
Julkaisija: Helsinki : Kulutusosuuskuntien Keskusliitto , 1928
Ulkoasu: 8 lehteä. Lienee kaukolainattavissa ainakin lukusalilainaksi.
4.
Tuhannen ja yhden yön satuja / mukaillen nuorisolle kertonut K. Merikoski ; kuv. Rudolf Koivu ; somistanut Heikki Paaer
Osa: 1 ja 2
Julkaisija: Helsinki : Valistus
Julkaisija (osa): , 1945. Lienee kaukolainattavissa ainakin lukusalilainaksi.

5.
Tuhannen ja yhden yön tarinoita / toimittanut Helmi Krohn
Painos: 4. p. / kuvittanut Louis Moe
Julkaisija: Helsinki : Otava , 1947. Lienee kaukolainattavissa ainakin lukusalilainaksi.