Otsikko
Mistä löytyisi satu, joka kertoo kuinka mustikka sai värinsä?

Kysytty

mistä löytyisi satu, joka kertoo kuinka mustikka sai värinsä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Marjatta Kurenniemen Mustikkasadussa kerrotaan, että Mustikkarouvan mökki maalattiin siniseksi, koska punaväri oli kulunut mansikoihin, vadelmiin, omeniin, puolukoihin ja lasten poskiin. Mustikkasatu on Kurenniemen satukokoelmassa Sadepäivän satuja (Osakeyhtiö Valistus, v. 1948).