Etsin suomenkielisiä Disneyn Bambi-elokuvan sadepisaralaulun sanoja ja nuotteja. Onkohan ne julkaistu, ja jos on niin missä?

Kysytty

Etsin suomenkielisiä Disneyn Bambi-elokuvan sadepisaralaulun sanoja ja nuotteja.
Onkohan ne julkaistu, ja jos on niin missä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Bambi-elokuvan sadepisaralaulun suomenkielinen nimi on "Sade huhtikuinen" ja suomenkieliset sanat on tehnyt Reino Bäckman. Laulun alkuperäinen nimihän on "Little April Shower" ja englanninkielisenä laulu löytyy useastakin Disney-elokuvien lauluja sisältävästä nuottivihosta.

Luettelon tällaisista nuoteista saa Interentistä esim. menemällä Helsingin, Espoon, Vantaan ja Kauniaisten yleisten kirjastojen yhteiseen Plussa-aineistohakuun http://www.libplussa.fi, kirjoittamalla hakutermiksi Little April Shower ja rajaamalla haun koskemaan nimekettä ja nuottijulkaisuja.

Samaisesta Plussa-palvelusta löytyy tiedot yhdestä lp-levystä, jossa laulu on suomeksi laulettuna. Levy on Walt Disneyn kivat satulaulut 3 (julkaistu 1973, 30928060 kust.tuotenumero WDLP 3, Disneyland Records). Nuottia, jossa laulun sanat olisivat suomeksi ei valitettavasti löytynyt, ei myöskään koko Suomen kattavista Linnea-tietokannoista. Suomen Yleisradion internetsivujen kautta löytyy tietoja laulun suomenkielisistä levytyksistä osoitteesta:
http://www.yle.fi/aanilevysto/firs2/html/little6u.htm#Little april shower Churchill Bäckman

0 ääntä

Kommentit

Etsin kaunotar ja hirviö: Lumottu Joulu elokuvan suomenkielisiä laulunsanoja