Etsin romaaneja lapsilleni aikuisen ääneen luettavaksi. Lapset 10, 7 ja 4, etsin siis sellaista, jota kaikki voisivat kuunnella yhdessä. Suosikkejamme ovat…

Kysytty

Etsin romaaneja lapsilleni aikuisen ääneen luettavaksi. Lapset 10, 7 ja 4, etsin siis sellaista, jota kaikki voisivat kuunnella yhdessä. Suosikkejamme ovat olleet Astrid Lindgrenit, Muumit, Thorbjor Egnerit, Eduard Uspenskit, kaikki jo luettu. Listalla myös jo Mestaritontun seikkailut, Kaislikossa suhisee, Piilomaan pikkuaasi, Liisa Ihmemaassa ja Oz. Olisiko muita ehdotuksia mitä samankaltaista lukea heille seuraavaksi? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mietiskelin vinkkejä ja kysyin niitä myös kollegoilta. Tätä ei kannata ottaa miellään muotoa kattavana, mutta tässä on meidän vinkkejämme. Aina on tietysti vaikea sanoa, miellyttävätkö nämä juuri sinua ja lapsiasi, mutta ainahan niitä voi kokeilla.

Klassikkopuolelta ehdottaisimme seuraavia teoksia:

Andersen, H. C.: Andersenin satuja (tai lukuisia muita kirjoja)
Barrie, J. M.: Peter Pan
Dahl, Roald: Iso kiltti jätti (+ muutkin kirjat)
Finne, Jalmari: Kiljusen herrasväki (+ muut sarjan kirjat)
Karjalainen, Elina: Uppo-Nalle (+ muut sarjan kirjat)
Knutsson, Gösta: Pekka Töpöhäntä (+ muut sarjan kirjat)
Kurenniemi, Marjatta: Onneli ja Anneli
Milne, A. A.: Nalle Puh
Potter, Beatrix: Petteri Kaniinin satumaailma
Preussler, Otfried: Pieni vesimies + Ryöväri Hurjahanka

Hiukan uudemmista lastenkirjoista ehdotettiin seuraavia:

DiCamillo, Kate: Desperon taru
Parvela, Timo: Maukka ja Väykkä (+ muut sarjan kirjat)
Wieslander, Jujja ja Tomas: Mimmi Lehmän ja Variksen iso kirja

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Lisää:
Nopola & Nopola: Risto Räppääjät
Noronen: Supermarsut
Kallioniemi: Reuhurinteet ja Konstat