Otsikko
Kirjoja ääneen luettavaksi 6-vuotiaalle pojalle

Kysytty

Hei!

Osaisitko suositella kirjoja ääneen luettavaksi 6-vuotiaalle pojalleni? Suurimpia viimeaikaisia suosikkeja ovat olleet: Tatut ja Patut, Kapteeni Kalsarit, Parvelan Pate ja Taro -kirjat ja Nuoli, urhea kilpa-auto -kirjat. Risto Räppääjiä ja Astrid Lindgreniäkin olemme kokeilleet, mutta ne eivät tällä hetkellä innosta niin paljon. Olisiko jotain muuta hauskaa ja jännää, jota voisi lukea tämän ikäiselle? Prinsessa- ja muut tyttömäiset kirjat ovat kauhistus. Harry Potterit ja Kepler62-kirjat ovat kai vielä liian jänniä tämän ikäiselle?

Vastaus

Vastattu

Tässä vinkkejä hauskoista ja jännittävistä kirjoista:

Clary, Julian: Me Ponnekkaat -sarja

Kunnas, Noora: Salmanterin Terttu ja minimerirosvot

Laajarinne, Jukka: Isä vaihtaa vapaalle; Uskomattomia selityksiä

Mikkelinen, Jerry: Maltti ja Valtti -kirjat

Montefiore, Santa: Lontoon kuninkaalliset kanit -sarja

Noronen, Paula: Yökoulu-sarja

Parvela, Timo: Maukka ja Väykkä -kirjat

Pilkey, Dav: Koiramies-kirjat

Pitkänen, Pasi: Kadonneiden eläinten saari

Reeve, Philip: Shen ja mopsit, Emily ja huvipuisto

Strid, Jakob Martin: Jättipäärynä joka kasvoi talon kokoiseksi

Troll: Mestarietsivät Peppunen -sarja

Kirjoille on hankala antaa yleispäteviä ikäsuosituksia, sillä lapset ovat hyvin erilaisia. Harry Potter- ja Kepler62 -sarjojen tapahtumat kehittyvät kuitenkin tarinan edetessä aika hurjiksi, ja Potter-sarjan päähenkilötkin ovat viimeisessä kirjassa jo 17-vuotiaita.