Etsin n. 34 vuotta sitten tyttärelleni lukemaani lasten kuvakirjaa, joka oli kirjoitettu runomuotoon. En muista nimeä enkä kirjailijaa. Ainoastaan iltapesulle…

Kysytty

Etsin n. 34 vuotta sitten tyttärelleni lukemaani lasten kuvakirjaa, joka oli kirjoitettu runomuotoon. En muista nimeä enkä kirjailijaa. Ainoastaan iltapesulle mentäessä, kuinka paita lähti päältä hupsis ja massun keskellä oli napa hassu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Olisikohan etsimäsi kirja Anni Qvistin Höpsistä pussiin (WSOY, 1971). Kirja on asiasanoitettu Lastenkirjainstituutissa seuraavilla asiasanoilla: runokuvakirjat; suuraakkoskirjat; tytöt; leikki-ikäiset; vallattomuus; touhukkuus; luonteenpiirteet; kotimainen kirjallisuus

Lastenkirjainstituutin kokoelmassa kirjasta on myös seuraavanlainen tiivistelmä: Pieni tyttö Nöpöstiina on touhukas tenava, joka kaataa kukkaruukun, työntää helmen nenään, piirtää seinille ja tekee monenlaista vallatonta, mutta on vanhemmilleen rakas. - Runomuotoinen kuvakirja, osin tikkukirjaimin. - Kannen kuvassa tyttö riippuu pussissa joka on pyykkinarulla; etualalla kissa, taustalla punainen aita; punainen kangasselkä.

Raahen kirjaston kokoelmissa kyseistä teosta ei näytä olevan, mutta esimerkiksi kaukolainauksella sinun on mahdollisuus saada se omaan kirjastoosi. Kysy kaukolainaus-mahdollisuutta omasta kirjastostasi!

Lastenkirjainstituutti:
http://www.lastenkirjainstituutti.fi/lainaus/

Raahen kaupunginkirjaston yhteystiedot:
http://www.raahe.fi/Kirjasto