Otsikko
Etsin lastenkirjaa 1940- tai 1950-luvulta. Siinä on mm. tekstit: Goljatti on iso katti, torilta sen osti Matti. Sillä meidän Goljatilla karva on kuin…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa 1940- tai 1950-luvulta. Siinä on mm. tekstit: Goljatti on iso katti, torilta sen osti Matti. Sillä meidän Goljatilla karva on kuin silkkivilla. Silmät keltaiset kuin kulta, toisinaan ne iskee tulta. Siitä tiedät, että kissa onkin oikein suutuksissa. Toinen teksti: Pelle pässi päkäpää kaikki neljä käpälää yhtä aikaa ilmaan nakkaa, sarvillansa puita hakkaa jne. Mikä mahtaa olla kirjan nimi ja onko sitä vielä jossakin saatavana?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Laura Latvalan kirjoittama ja Helga Sjöstedtin kuvittama Pikku-Marjan eläinkirja, joka ilmestyi vuonna 1947. Kirjasta on otettu uusi painos viimeksi vuonna 2011, joten sitä on saatavilla sekä kirjastoista että kirjakaupoista.