Etsin lasten/nuortenkirjaa. Olen lukenut sen joskus 80-luvun alkupuolella, kirjassa kaksi lasta, pika ja tyttö menevät retkelle metsään. Kirjan nimi oli jotain…

Kysytty

Hei, etsin lasten/nuortenkirjaa. Olen lukenut sen joskus 80-luvun alkupuolella, kirjassa kaksi lasta, pika ja tyttö menevät retkelle metsään. Kirjan nimi oli jotain sen tapaista kuin Huviretki Hukkametsään. Muistelen, että kirja suomennettiin uudellleen hiemen myöhemmin ja nimi muuttui silloin.
Kannessa oli kuva polusta metsässä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Walter Moersin ”Huviretki hukkateille”? Kansikuva näkyy osoitteessa http://www.risingshadow.fi/library/book/968-huviretki-hukkateille-seikk…. Se on tosin uudempi kuin muistamasi ajankohta.

1 ääntä

Kommentit

Kirja voisi olla Mary Stewartin "Susimetsän salat" (alkuteos A Walk in Wolf Wood). Vihreänsävyisessä kannessa poika ja tyttö ovat matkalla polkua pitkin metsään. Ainakin HelMet-alueella kirja on näköjään vielä saatavilla Jakomäestä ja Pasilan kirjavarastosta.