Osaisitko suositelle ruotsinkielisiä nuorten kirjoja, joita olisi hauska lueskella kesälomalla ylioppilaskirjoituksiin valmistautumista silmällä pitäen?…

Kysytty

Hei!
Osaisitko suositelle ruotsinkielisiä nuorten kirjoja, joita olisi hauska lueskella kesälomalla ylioppilaskirjoituksiin valmistautumista silmällä pitäen? Toivoisin, että kieli ei olisi liian vaikeaa tai teokset liian pitkiä.. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Meiltä löytyy jokunen nuorten aikuisten romaani ruotsiksi mm. Stephenie Meyeriä ja ruotsalaisia nuorten kirjailijoita. Pienemmille löytyy sitten tietenkin ruotsalaiset lastenkirja klassikot ja vaikkapa Muumeja. Ruotsinkielen oppikirjojen lisäksi meillä on myös pieni kokoelma ruotsinkielisiä lukemistoja ja niistä löytyy sitten ihan aikuisille suunnattuja helppolukuisia kirjoja.

7 ääntä

Kommentit

"Pienemmille muumeja"?
Monien kirjallisuudentuntijoidenkin mukaan muumiromaanien viimeiset teokset ovat enemmän aikuisten kuin lasten kirjoja. "Pappan och havet", "Sent i november", ja kertomuskokoelma jossa mm. Det osynliga barnet". Löytyy kirjastosta monella muullakin kielellä kuin kotimaisilla. - Vastauksesta ei ilmene, missä on "Meiltä". Myös kaunokirjallisuutta saa kaukolainana, jos ei satu lomamatkaa paikkakunnille joiden kirjastoissa on laaja valikoima ruotsiksi. (Kysymys ei näytä rajoitetun paikallisen kirjaston tarjontaan, vastaus on.)

Kirjastot.fi:n monihaun avulla voi etsiä kätevästi useiden kirjastojen kokoelmista, http://monihaku.kirjastot.fi