Löytyykö Sakari Topeliuksen "Suolan kantaja" satunäytelmää jostain teoksesta?

Kysytty

Löytyykö Sakari Topeliuksen "Suolan kantaja" satunäytelmää jostain teoksesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei! Kaarina Laurentin teos Topelius saturunoilijana ei tunne Suolankantaja -nimistä näytelmää. Sellainen löytyy Inkeri Laurisen ja Antero Valtasaaren Neljäs lukukirjani -teoksesta (WSOY 1954) ja näytelmä perustuu Grimmin satuun.

Terveisin
Marja Ikäläinen
Lahden kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto
Lasten- ja nuortenosasto