Otsikko
Yritin varata lastenkirjan "Mullvaden och raketen" ilm. 1966. Kirja lienee Pasilan kirjastossa, ei varattavissa. Miksi? Eikö näin vanhaa kirjaa lainata?

Kysytty

Yritin varata lastenkirjan "Mullvaden och raketen" ilm. 1966. Kirja lienee Pasilan kirjastossa, ei varattavissa. Miksi? Eikö näin vanhaa kirjaa lainata?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirja on laitettu käsikirjastokappaleeksi, koska se on melko huonossa kunnossa, ilmaisesti paperin haurauden ja runsaan lukemisen vuoksi. Vanhoja Millerin kirjoja on myös niin vähän enää jäljellä, että niitä halutaan varjella katoamiselta tai rikkoutumiselta.

Millerin kirjaa voi kuitenkin halutessaan lukea Pasilan kirjastossa, vaikka sitä ei kotilainaan annetakaan. Kirjan saa varastosta pyytämällä sitä Pasilan kirjaston palvelutiskillä.