Otsikko
Etsin lasten kirjaa jossa oli jättimäisiä vihreitä lintuja, jotka näyttivät ihan puilta. Lensivät eräänä iltana pojan pihaan joka kiipesi mukaa, jolloin löysi…

Kysytty

Etsin lasten kirjaa jossa oli jättimäisiä vihreitä lintuja, jotka näyttivät ihan puilta. Lensivät eräänä iltana pojan pihaan joka kiipesi mukaa, jolloin löysi isoisän/sedän joka oli kadonnut vuosia sitten. Olisikohan ollut 80-90 luvun paikkeilla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jan-Christer Wahlbeckin kuvakirjassa Poika ja korppi (1988) on jättiläismäinen sinisenmusta korppi, joka opastaa ja rohkaisee kirjan poikaa. Kirjan kuvissa (kirjan on kuvittanut Hannu Väisänen) korppi on välillä myös vihreä. Korppi ja poika tapaavat puiston hiekkalaatikolla. Isäisää/setää ei kirjassa esiinny.

Tämä ei ehkä ole etsimäsi kirja, mutta valitettavasti paremmin kuvaustasi vastaavaa ei löytynyt.