Etsin lapsuuteni kirjaa 90-luvulta. Kirjassa tyttö asuu äitinsä kanssa mökissä metsän laidalla. Tyttö lähtee seikkailulle metsään ja päätyy maan alle…

Kysytty

Etsin lapsuuteni kirjaa 90-luvulta. Kirjassa tyttö asuu äitinsä kanssa mökissä metsän laidalla. Tyttö lähtee seikkailulle metsään ja päätyy maan alle kuningattaren valtakuntaan. Kuningatar ei voi saada omaa lasta, joten hän pukee tytön upeisiin vaatteisiin ja alkaa pitää tyttöä omana lapsenaan. Hän laittaa korpin vahtimaan tyttöä ja juottaa tälle unijuomaa, jotta hän unohtaisi äitinsä ja kotinsa. Lopulta tyttö juottaa unijuoman korpille ja pääsee pakenemaan takaisin äitinsä luo.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä taitaa olla Tarja Lapintien kuvakirja "Kiveen kätketty linna" (Tammi 1992). Verkosta löytyy kirjan juoniselostus, mikä vastaa hyvin kuvailuasi:
https://docplayer.fi/6432819-Piilomaasta-karhumakeen-kotimaisia-satuja-…

Tässä kirjan saatavuustiedot Helmet-kirjastossa:
https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1361819?lang=fin

1 ääntä

Kommentit

Upeaa, kiitos! Laitoin heti kirjan Helmetistä tilaukseen, niin pääsen oman lapseni kanssa lukemaan kirjaa. :)