Otsikko
Etsin kuolinilmoituksissa käytettyä runoa?, jossa ihminen ihmettelee Jumalalle/Jeesukselle, että (ranta)hiekassa näkyy välillä vain yhdet jalanjäljet, vaikka…

Kysytty

Hei, etsin kuolinilmoituksissa käytettyä runoa?, jossa ihminen ihmettelee Jumalalle/Jeesukselle, että (ranta)hiekassa näkyy välillä vain yhdet jalanjäljet, vaikka Jumala/Jeesus lupasi pitää hänestä huolen. Jumala/Jeesus vastaa kantaneensa ihmistä ja siksi hiekassa ei näy jatkuvasti kaksia jalanjälkiä.

Mistä runo/teksti löytyisi kokonaisuudessaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kysymäsi tuntemattoman tekijän runo tai tarina Jalanjäljet hiekassa löytyy mm. kirjasta Värssykirja, toimittanut Maija Raski, Karisto, 1993/2004 - kohdasta Surunvalittelut Hautajaiset.
Kirjaa löytyy kirjastostamme lainattavaksi useita kappaleita.

Myös internetistä löydät tarinan hieman eri muodossa mm. näiltä sivuilta:
http://www.positiivarit.fi/Content.aspx?49963d6f-d219-4274-b2cc-d68dd32…
http://www.lpk.partio.fi/v-sp/pameko/hartaustxt.htm