Etsin kirjasarjaa jonka nimen olen unohtanut. Nuorten salapoliisi sarja, pohjoismainen, (ei Lasse-Maijan etsivätoimisto) ainakin kolme kirjaa sarjassa , siinä…

Kysytty

Etsin kirjasarjaa jonka nimen olen unohtanut.
Nuorten salapoliisi sarja, pohjoismainen, (ei Lasse-Maijan etsivätoimisto) ainakin kolme kirjaa sarjassa , siinä seikkailee tyttö ja poika, ensimmäisessä pojan vanhemmat ovat menneet suorittamaan tutkimusta jonnekkin ja poika asuu perhe tuttunsa kanssa (joka elää ikuisesti koska kasvattaa jotain kasvia) ja toisessa tyttö ja poika selvittävät vääryyden mielisairaalasta.

Olisin todella kiitollinen jos joku tietäisi, oli itselle yksi lempi kirja sarjoista pienempänä ja haluaisin lukea uudestaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksessä on Martin Widmarkin David & Larissa-sarja. Sarjasta on suomennettu osat  Sinisen peilin antikvariaatti, Kauhujen saari, Noidan laulu sekä Kolmastoista vieras.