Etsin graduani varten hyvää lähdeteosta Turun keskustan kaupunkikehityksestä. Tietoa pitäisi saada esim. kaupunkirakenteen kehityksestä, eri aikakausien…

Kysytty

Etsin graduani varten hyvää lähdeteosta Turun keskustan kaupunkikehityksestä. Tietoa pitäisi saada esim. kaupunkirakenteen kehityksestä, eri aikakausien kaavatilanteesta, rakennustaiteellisesta kehityksestä, Aurajoen ympäristöarvoista ym. Näkökulma painottuu 1960-70-luvuille ja sitä aikaisempaan historiaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunkihistoriasta on kirjoitettu lukuisia kirjoja. Paras kokoelma löytyy tietysti Turun kaupunginkirjastosta. Saat luettelon kirjoittamalla Turun kirjaston Vaski-tietokannan Pikahaku-ruutuun sanat Turku kaupunkihistoria:

http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=find2&sesid=1288772919&ulang=…

Alla muutamia ehkä sinulle sopivia. Nämä kirjat löytyvät myös pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastoista (www.helmet.fi):

- Turku : historiaa ja arkkitehtoninen kuva / Juri Kurbatov (2007)
- Turun historiaa kahdeksalta vuosisadalta / Hannu Laaksonen (2007)
- Muuttuva kaupunki : Turku eilen ja tänään / Harri Kalpa (1989)
- Moderni Turku 1920- ja 1930 -luvuilla : 22 kirjoitusta = Det moderna Åbo under 1920- och 1930 -talen : 22 artiklar / Maija Mäkikalli & Ulrika Grägg (toim. - red.) (2004)
- Turun kaupungin historia -sarja