Luin joskus 80- ja 90-lukujen taitteessa erään suomalaisen (tieteis)romaanin, joka sijoittui muistaakseni pääasiassa Turkuun ja kertoi jonkinlaisen…

Kysytty

Luin joskus 80- ja 90-lukujen taitteessa erään suomalaisen (tieteis)romaanin, joka sijoittui muistaakseni pääasiassa Turkuun ja kertoi jonkinlaisen ydinvoimalaonnettomuuden tai muun ydinkatastrofin jälkimainingeista. Olen pitkään yrittänyt saada mieleeni tämän kirjan nimeä ja kirjoittajaa siinä kuitenkaan onnistumatta. Mikä teos siis mahtaa olla kyseessä, luultavimmin vastaavanlaisia kirjoja ei Suomessa ainakaan kovin montaa ole kirjoitettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jaakko Laitisen Kuoleman kellarit (1983) kertoo ydinvoimaonnettomuudesta Turussa.