Mitä Ray Bradburyn sitaatti bums on the outside, libraries inside tarkoittaa?

Kysytty

Mitä Ray Bradburyn sitaatti bums on the outside, libraries inside tarkoittaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ray Bradburyn Fahrenheit 451 -teoksen totalitaarisessa yhteiskunnassa kirjat ovat kiellettyjä. Joukko älymystöön kuuluneita ihmisiä on opetellut kirjoja ulkoa säilyttääkseen kirjallista perintöä. Sitaatti viittaa siihen, että nämä ihmiset ovat ulkoisesti resuisia, mutta sisältä kirjallisia muistipankkeja, kirjastoja.