Löytyykö kirjallisuutta Tunturi-pyörän historiasta tai Tunturi yrityksen historiasta tai muuten yritykseen liittyvää tietoa?

Kysytty

Löytyykö kirjallisuutta Tunturi-pyörän historiasta tai Tunturi yrityksen historiasta tai muuten yritykseen liittyvää tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lyhyesti Tunturipyörän historiaa löytyy Turun kaupungin historia -sarjan osasta 1918-1970:ensimmäinen nide (kirjoittanut Veikko Laakso). Kotimaisten artikkelin viitetietokannasta Artosta löytyy 5 viitettä: Perttu, Paavo: Robotin myötä työ inhimillistynyt - Tuottavuus 1989: 3; Kuva, Heikki: Virkamiehen valinta - Tekniikan maailma 1984; Kuva, Heikki: Tunturi terästää otettaan - Finn sport 1983: 8; Tunturipyörä oy ketterä 60-vuotias - Finn sport 1989: 9; Repo, Elias: Tunturipyörän uusi toimitusjohtaja Pekka Pystynen - Kauppalehti-optio 1966: 7. Yrityksellä näyttää olevan oma lehti Tunturipyörä 1991-.
Googlen avulla hakien löytyi tieto, että Turun maakuntamuseo on saanut tehtaan aineistoa kokoelmiinsa ja siinä yhteydessä dokumentoinut tehtaan toimintaa. Turun kauppakorkean kirjastossa on yrityksen vuosikertomuksia. Lisäksi kannattaa ottaa yhteyttä itse yritykseen.