Entä onko John Erling Utsin kertomus Sömnlös i Sapmi käännetty suomeksi?

Kysytty

Entä onko John Erling Utsin kertomus Sömnlös i Sapmi käännetty suomeksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saamelaiskirjallisuutta on käännetty suomeksi hyvin vähän. En tunne tätä kertomusta, mutta Utsilta on käännetty norjaksi Bölgene (kokoelmassa: Våja våja 1991) ja englanniksi The Waves (kokoelmassa: In the shadow of the midnight sun, 1996) ja häneltä löytyy muutama kaunokirjallinen kertomus saameksi. Hän on ennen kaikkea toimittanut ja kääntänyt kirjoja. Ei suomennoksia.