Otsikko
Enkö saisi vastausta kaikkiin kerralla, lyhyitä kysymyksiä: 1) Hellaakoski: Lumpalloja, kuka kustansi kirjan v. 55 2) Anhava: Kevään kukat,syksyn kuu, kuka…

Kysytty

Enkö saisi vastausta kaikkiin kerralla, lyhyitä kysymyksiä:
1) Hellaakoski: Lumpalloja, kuka kustansi kirjan v. 55
2) Anhava: Kevään kukat,syksyn kuu, kuka kustansi?
3) Oiva Paloheimo: Oivalluksia, 1959; kustantaja?
4) Kalervo Tuukkanen: Tuuma tuumalta (aforismeja), 1964; kustantaja?
5) Onko Ann Landersilta (USA) käännetty mitään
suomeksi?
6) Erno Paasilinna: Lukemista kaikille;
kustantaja? + sisältyykö hänen aforisminsa "Toiveet eivät petä. Toiveet ihmisiä elähdyttävät, eivät toteutumiset." tähän
kokoelmaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hellaakosken Lumipalloja, Paloheimon Oivalluksia ja Tuukkasen Tuuma tuumalta on kustantanut WSOY. Tuomas Anhavan suomentaman Kevään kukat, syksyn kuu -tankarunokokoelman on julkaissut Suuri Suomalainen Kirjakerho. Ann Landersilta ei Suomen kansallisbibliografia Fennican mukaan ole suomennettu yhtään teosta. Erno Paasilinnan Lukemista kaikille -teoksen kustantaja on Otava. En löytänyt
mainitsemaasi aforismia tästä teoksesta. Selailin myös useita muita hänen aforismi- ja artikkelikokoelmiaan, mutta en löytänyt etsimääsi. Niitä on tosin lukuisia, joten se hyvinkin löytyy tarkemmin etsimällä.