Otsikko
En voi uusia kirjaa. Tulee viesti, että kirjaa ON HOLD. Miten minun pitäisi menetellä?

Kysytty

En voi uusia kirjaa. Tulee viesti, että kirjaa ON HOLD. Miten minun pitäisi menetellä?

Vastaus

Vastattu

Lainassa olevaa kirjaa ei voi uusi, jos sen nimekkeessä on yksikin varaus. Jos kirjoja on runsaasti hyllyssä, voi odottaa hetken (noin puoli päivää) ja yrittää uusimista uudelleen. Silloin se saattaa onnistua.

Toinen este uusimiselle on se, että kirja on uusittu jo viisi kertaa. Silloin kirja ja kirjastokortti pitää käyttää kirjaston tiskillä. Siellä kirja ensin palautetaan, sitten sen kunto tarkistetaan ja sen jälkeen kirjan saa yleensä taas lainattua takaisin kortilleen.