En ole löytänyt lapseni lainaamaa ao kirjaa vieläkään, vaikka lainausaikaa on jonkerran pidennetty. Mitä siitä pitää korvata? Käkikellosta kärpäslätkään :…

Kysytty

Hei,
En ole löytänyt lapseni lainaamaa ao kirjaa vieläkään, vaikka lainausaikaa on jonkerran pidennetty. Mitä siitä pitää korvata?
Käkikellosta kärpäslätkään : kaikkien aikojen parhaat koululaisvitsit.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kadonneen aineiston korvaushinnan päättää se osasto, jonka aineistoa se on. Korvaushintaan vaikuttaa se, miten korvaavaa teosta on saatavilla, ja onko kyseessä kovakantinen vai pokkari.
Kannattaa olla suoraan yhteydessä esimerkiksi pääkirjaston vastaanottoon ja kysyä korvaushintaa sieltä. Kirjoissa voi kadonneen tai tuhoutuneen kappaleen usein korvata myös tuomalla uuden tilalle. AV-aineistoa koskee erilaiset lainauksen mahdollistavat lisenssit, joten ne korvataan rahalla.