Elinkaariajattelu lca, yritysten elinkaariajattelu, ympäristön näkökohdista

Kysytty

Elinkaariajattelu lca, yritysten elinkaariajattelu, ympäristön näkökohdista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elinkaarianalyysistä tai Life cycle assessment (LCA) -aiheesta löytyy paljon teoksia ja lehtiartikkeleita. Ei ole mielekästä luetella niitä tässä, koska niiden käyttökelpoisuuden voi määritellä vain tiedontarvitsija itse. Siksi olisikin parempi tulla kirjastoon ja yhdessä tietopalvelun kanssa käydä löytyneitä viitteitä ja niiden kuvailutietoja lävitse. Jyväskylän kaupunginkirjastossa on käytössä mm. Manda-, Linda-, Arto-, Finp- ja Aleksi-tietokannat, joista voi myös itse hakea tietoa. Hyviä hakusanoja näyttäisivät olevan Life cycle assessment (LCA), ympäristövaikutukset - arviointi, elinkaari - analyysi, ympäristövaikutukset - arviointi, ympäristöhaitat - arviointi, joihin voi vielä lisätä rajaaviksi hakusanoiksi tuotteet tai yritykset. Myös internetissä voi itse kokeilla näiden hakusanojen yhdistelmillä Fennicassa (http://fennica.linneanet.fi), joka sisältää Suomessa ja suomeksi julkaistut teokset.