Voinko perustaa vanhuksille ykstyisen kotihoitopalvelun, jossa tarkoituksena olisi antaa kotipalvelu esim. siivous, kaupassa käynti ja muunlaista apua, jota…

Kysytty

Voinko perustaa vanhuksille ykstyisen kotihoitopalvelun, jossa tarkoituksena olisi antaa kotipalvelu esim. siivous, kaupassa käynti ja muunlaista apua, jota vanhuksen kotona annettaisiin. Niin voinko perustaa yrityksen vai onko se luvanvaraista toimintaa, pitääkö minun kysyä lupa yrityksen perustamiseen ja jos pitää, niin mistä lupaa voi kysyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuoretta tietoa ja opastusta yritystä perustavalle ja hoiva-alan yrittäjälle löytyy mm. seuraavista teoksista: Holopainen: Yrityksen perustajan opas (2006), Puustinen: Avain omaan yritykseen (2006), Sairaanhoitaja yrittäjänä (2006) ja Tenhunen: Yrittäminen sosiaali- ja terveysalalla (2004). Kaikkia näitä teoksia voi lainata tai varata kirjastosta. Myös esim. YritysSuomen sivuihin kannattaa tutustua: http://www.yrityssuomi.fi/liston/portal/page.lsp?r=3678&l=fi.