Teen opinnäytetyötä Alkolle, jossa aiheena on myymälän muutto ja uuden myymälän perustamiseen vaikuttavat asiat. Tarkoituksena on saada kaikki näihin…

Kysytty

Teen opinnäytetyötä Alkolle, jossa aiheena on myymälän muutto ja uuden myymälän perustamiseen vaikuttavat asiat. Tarkoituksena on saada kaikki näihin vaikuttavat asiat yksiin kansiin. Teoriaosa on ongelma, mitä kirjoja suosittelisit käytettäväksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lähetän Sinulle muutamia ehdotuksia, jotka on poimittu yleisten kirjastojen Manda- ja tieteellisten kirjastojen Linda -tietokannoista:
*Olkkonen, Olli: Toimitilasijoittaminen - markkinat, strategia, analyysi. (Sitra, 1997,157).
*Marjanen, Heli: Kauppa, sijainti ja saavutettavuus : keskeisiä raportteja pähkinänkuoressa. (Kuluttajatutkimuskeskus, 1998,11).
*Voutilainen, Päivi: Uusien yritysten taustat ja syntyprosessi. (Kauppa- ja teollisuusministeriön tutkimuksia ja raportteja, 2001,18).
*Littunen, Hannu: Uusien yritysten menestyminen : seurantatutkimuksen tulosten kansainvälinen vertailu. (Kauppa- ja teollisuusministeriön tutkimuksia ja raportteja, 2001, 21)
*Laukkanen, Mauri; Yrittäjyyden ja uuden liiketoiminnan jäljillä. (Kuopion yliopiston selvityksiä. 1999.
*Kauppa 2005 : kauppa yhdyskuntasuunnittelussa. 2000.
*Korpinen, Tapio: Ostaa, vuokrata vai liisata toimitilat : rahavirtoihin perustuva tarkastelu. (Tampereen yliopisto, pro gradu, 1994).
*Törnroos, Marja: Toimitilojen hankintaprosessi. (Teknillinen korkeakoulu, diplomityö, 1997).
*Olkkonen, Olli: Toimitilakustannukset. 1996.
*Mattila, Merja: Liiketoiminta ja henkilöstöjohtaminen oy Alko ab:ssä : yhteenkytkennän tarkastelua työsuhdemalliajattelun näkökulmasta. Tampereen yliopisto, 1993.
*Strann, Mikael: Kundresponshantering med hjälp av ett call enter : case Alko AB. Svenska handelhögskolan, 1999.
*Peltomaa: Pitkäripaisen vaiheita. Alko 1994.

Tehtäväsi on laaja, joten Sinun kannattaisi kääntyä myös oman oppilaitoksesi tieteellisen kirjaston puoleen, josta voit saada viitteitä esim. Helecon-tietokannasta.

Lopuksi vielä muutama linkki: http://www.alko.fi/
http://www.stm.fi/suomi/pao/euroalkopolitiikka/euroalko7_8.htm