Etsin kirjoja rekrytoinnista ja yrityksen henkilöstön suunnittelusta. Löytyisikö suositeltavia ja tunnettuja opuksia tähän liittyen mielellään englannin…

Kysytty

Etsin kirjoja rekrytoinnista ja yrityksen henkilöstön suunnittelusta. Löytyisikö suositeltavia ja tunnettuja opuksia tähän liittyen mielellään englannin kielellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen HelMet-tietokannasta löytyi rekrytointia käsitteleviä englanninkielisiä kirjoja jonkin verran:

Clegg, Brian: "Instant interviewing" (2001)

Clifford, Lorenza: "Interview others : how to spot the perfect candidate" (2006)

Graham, Donna: "Online recruiting : how to use the Internet to find your best hires" (2000)

Hindle, Tim: "Interviewing skills" (1998)

Jay, Ros: "Brilliant interview : what employers want to hear and how to say it" (2002) ja (2005)

Johnson, Mike: "Talent magnet : getting talented people to work for you" (2002)

Maitland, Ian: "Recruiting : how to do it" (1997)

Thompson, Carolyn B.: "Interviewing techniques for managers" (2002)

Thornhill, Adrian: "Managing change : a human resource strategy approach" (2000)

"Harvard business review on finding and keeping the best people" (2001)

Teosten näkökulma selviää niiden otsikoista. Monessa näistä on varsinaisena aiheena rekrytointitilanne ja työhaastattelu. Etsin teoksia HelMet-tietokannasta asiasanalla "rekrytointi": http://www.helmet.fi/

Etsin artikkeita kansainvälisestä artikkelitietokannasta EBSCOsta, mutta mitään erityisen kiinnostavaa ei löytynyt. Suuri osa tietokannan tarjoamista artikkeleista näyttää löytyvän myös Google.Scholarin kautta: http://scholar.google.fi/

Hakusanana kannattaa käyttää fraaseja "international recruitment", "international recruiting", "global recruitment" sekä näiden yhdistelmiä. Haussa kannattaa tietysti kokeilla myös yksittäisiä sanoja.