Apua! Saako tässä ryhmässä kysyä runosta? En nimittäin millään löydä runoa, joka on mielestäni Pentti Saarikoskea ja päättyy sanoihin "a dieu, a dieu"…

Kysytty

Hei apua! Saako tässä ryhmässä kysyä runosta?
En nimittäin millään löydä runoa, joka on mielestäni Pentti Saarikoskea ja päättyy sanoihin "a dieu, a dieu". Tietääkö kukaan parempimuistinen?

Vastaus

Vastattu

Tällainen runo sisältyy Mia Bernerin kirjaan "PS : merkintöjä suruvuodelta" (Tammi, 1986). Saarikoski on kirjoittanut runon alun perin ruotsiksi ja sen on suomentanut Kaj Westerberg. Ruotsinkielinen runo alkaa: "Hjärtat den ensammaste av alla varelser" (s. 457). Suomenkielinen runo alkaa: "Sydän kaikista olennoista yksinäisin" (s. 349). Suomenkielinen runo on julkaistu myös "Suomen kuvalehden" vuoden 1986 numerossa 36 sivulla 46.

1 ääntä
Oliko vastauksesta sinulle hyötyä?
 
Haluatko jättää uuden kysymyksen? Lähetä se kysymyslomakkeen kautta.

Kommentoi vastausta

Ei muotoiluja

  • Sallitut HTML-tagit: <i> <b> <s>
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
  • Verkko- ja sähköpostiosoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.