Mistä Pentti Saarikosken runosta/runokokoelmasta mahtaa olla seuraava ote? "Kristinusko tuli Turun kautta Suomeen ja Turun kautta se myös menee Suomesta pois…

Kysytty

Mistä Pentti Saarikosken runosta/runokokoelmasta mahtaa olla seuraava ote? "Kristinusko tuli Turun kautta Suomeen ja Turun kautta se myös menee Suomesta pois. Rakastin yli kaiken sinua, täydellinen, joka aukeat ilmaan ja aatteen rakentamattomiin kaupunginosiin. Kauneutesi rinnalla, maailmani, kalpenee kuu ja taivaan tähdet." Löytyisikö teosta/teoksia kirjaston kokoelmista lainattavaksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo alkaa näin: Olin Turussa käymässä , joskus talvella, Aurajoen jäällä oli kahteen osaan hajonnut polkupyörä.
Runo on runokirjassa Kuljen, missä kuljen Otava 1965) sekä kokoelmissa Pentti Saarikoski: Runot 1961-66 (Otava 2008) ja Pentti Saarikoski: Runot ( Otava 2006)
Kirjoja löytyy hyllystä useammassakin pääkaupunkiseudun kirjastoissa, saatavuustiedot osoitteessa http://www.helmet.fi