Anu nimi tarkoittaa Armoa,miksi?

Kysytty

Anu nimi tarkoittaa Armoa,miksi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Anu on lyhennelmä nimestä Anna. Anna on kreikkalainen muoto hebrealaisesta sanasta hannah, joka merkitsee armoa.
Neitsyt Marian äidin nimi oli Anna.
Anna on kristikunnan eniten käytettyjä nimiä ja siitä on kymmenittäin muunnoksia. Anu on nimen karjalainen muunnos.

Uskonnonhistoriassa Anu -nimellä on aivan toinen merkitys: Anu oli muinaisten babylonialaisten taivaan, myrskyjen ja aaltojen jumala.

Lähde:
Lempiäinen, Pentti
Suuri etunimikirja,WSOY 1999