Anteeksi jos kysyn , mutta mikä mahtaa olla Alli nimen tarkoitus, ja tai alkuperä, mistä nimestä tullut?

Kysytty

Anteeksi jos kysyn , mutta mikä mahtaa olla Alli nimen tarkoitus, ja tai alkuperä, mistä nimestä tullut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kustaa Vilkunan kirjan Etunimet, ISBN 951-1-15135-5, mukaan Alli on suomalainen linnunnimi, joka Kalevalassa esiintyy kaihomielen symbolina. "Alahan on allin mieli, uiessa vilua vettä". Nimi Alfhild korvattiin vuonna 1890 virallisesti almanakassa nimellä Alli. Lisää tietoja nimen alkuperästä saatte halutessanne kaikkien kirjastojen kokoelmiin kuuluvista nimikirjoista.