Aiomme postittaa juuri ilmestyneen rajaseudun tilatoimintaa käsittelevän historiikin kaikille kunnallisille kirjastoille ympäri maata. Onko kirjastojen…

Kysytty

Aiomme postittaa juuri ilmestyneen rajaseudun tilatoimintaa käsittelevän historiikin kaikille kunnallisille kirjastoille ympäri maata. Onko kirjastojen postitusosoitteet saatavissa jostain/joltain suoraan tarroina tai ainakin esim. excell-taulukon muodossa? Vai miten asiassa pitäisi toimia. Keneen tai mihin kannattaisi ottaa yhteyttä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Postitusosoitteita ei ole saatavilla tarroina tai taulukkona. Kirjastot.fi-sivuston kautta löytyvät Suomen n. 400 kunnankirjaston kotisivut ja myös osoitteet, mutta jokainen omalta sivultaan:

http://www.kirjastot.fi/kunnankirjastot/

Luettelo kunnankirjastoista löytyy Suomen yleisten kirjastojen tilastot -sivuston kautta, mutta sitä kautta ei löydy osoitetietoja:

http://tilastot.kirjastot.fi/fi-FI/tilastohaku.aspx

Kuntien kirjastot huolehtivat hankinnoistaan itsenäisesti tai muutamien kirjastojen kimppojen kautta, eikä hankinnoista tai lahjoista vastaavien osoitteista valitettavasti ole luetteloa.