1990-luvun alkupuolella sain käsiini kirjan, jossa oli erilaisia päättelytehtäviä / arvoituksia. Esim. kaksi autoa löytyy tieltä ja molemmissa on kuski…

Kysytty

1990-luvun alkupuolella sain käsiini kirjan, jossa oli erilaisia päättelytehtäviä / arvoituksia. Esim. kaksi autoa löytyy tieltä ja molemmissa on kuski kuolleena. Kuskin puolen ikkuna on auki, molemmilla on kuhmu otsassa ja tuulilasin sisäpinnassa on höyrystynyttä vettä. Mitä on tapahtunut? Kirjassa oli edellä mainitun tyyppisiä tehtäviä ja kirjan lopussa ratkaisut. Mikä kirja mahtaa olla kyseessä ja mistä sen löytäisi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ilmeisesti Lemmikki Beckerin kirja Ratko Ariadnen lankoja, 1991. Kirjaa on saatavilla tällä hetkellä Nurmijärven kirjastossa.