Otsikko
Yritän varata Anna-lehteä numero 41/09 Etelä-Haagan kirjastoon. Ei onnistu. Pystyisitkö auttamaan/tekemään varauksen minulle? Toiseksi, lainasin kirjan Äidin…

Kysytty

hei!
Yritän varata Anna-lehteä numero 41/09 Etelä-Haagan kirjastoon. Ei onnistu. Pystyisitkö auttamaan/tekemään varauksen minulle?

Toiseksi, lainasin kirjan Äidin kielletyt tunteet (Väestöliitto 2008). Kirjassa ei manita painopaikkaa, mistä sen voisi selvittää?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilman kirjastokorttisi numeroa en valitettavasti pysty tekemään sinulle varausta, mutta HelMet-verkkokirjaston mukaan Anna-lehden numero 41/09 näyttäisi tällä hetkellä olevan paikalla Etelä-Haagan kirjastossa. Voit siis vaikka soittaa sinne ja pyytää, että lehti varataan sinne nimelläsi, jolloin varaus ei maksa mitään.

Helmetin kautta taas voit itse varata sen seuraavasti: Ota esille Annan (Helsinki) tiedot (ne löytyvät osoitteesta: http://helmet.fi/search~S2*fin?/Xanna&searchscope=2&l=&b=&Da=&Db=&SORT=… ). Napsauta painiketta "Varaa". Näppäile kirjastokorttisi numero ja pin-koodi ja napsauta painiketta Jatka. Valitse noutokirjasto pudotusvalikosta ja napsauta taas Jatka. Nyt saat esille listan niistä Annan numeroista, jotka ovat lainattavissa ja siis varattavissa. Merkitse täppä oikean numeron kohdalle ja vieritä näyttöä sivun alalaitaan asti, josta löydät painikkeen "Varaa valittu lehden numero". Napsauta tätä, niin varaus on tehty.

Teoksen Äidin kielletyt tunteet luettelointitiedot löytyvät tästä linkistä:
https://www.helmet.fi/search~S9*fin/t?SEARCH=%C3%A4idin+kielletyt+&sear…
Niistä ilmenee, että kirjan kustannuspaikka on Helsinki ja painopaikka Vantaa.