Yritän löytää Volter Kilven Alastalon salissa äänikirjana, mutta sellaista ei ole ainakaan kirjastossa. Onko sellaista ollenkaan?

Kysytty

Yritän löytää Volter Kilven Alastalon salissa äänikirjana, mutta sellaista ei ole ainakaan kirjastossa. Onko sellaista ollenkaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Volter Kilven teoksesta "Alastalon salissa" ei valitettavasti ole tehty äänikirjaa.

Juha Hurmeen Nälkäteatteri on tehnyt Alastalon salissa -teoksesta kuunnelman. Tallenne kuunnelmasta löytyy Kansalliskirjaston kokoelmista, mutta on lainattavissa vain lukusalikäyttöön

Lähteet:
https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic
http://monihaku.kirjastot.fi/fi/

3 ääntä

Kommentit

Tässä on hieno kuunnelma itsensä Volterin tulkitsemana Vierniemen Joosepista, Pitäjän pienempiä -teoksesta.

http://areena.yle.fi/radio/1980234

tämä saattaisi myös ilahduttaa, jos ei ole ennestään tuttu.

Niin, se teos olikin sittenkin: Kirkolle eikä Pitäjän pienimpiä. Olinpas minä hajamielinen. Mutta sainpahan mainostaa myös tuota toistakin Volterin teosta.

Kustavin kirjastosta on lainattavissa Hurmeen ja Nälkäteatterin Albatrossin tarina-kuunnelma Alastalon salista, Kaskerin Lundström ja Jäällä vaeltaja Pitäjän pienemmistä sekä Vissi humaus Kirkolle-kirjasta. Ne on saatavilla erillisinä CD-levyinä sekä kokoelmana, jossa ovat kaikki mp3-muodossa. Ne pystyy varaamaan ainakin Vaski-kirjastoihin, ehkä kaukolainanan muuallekin. Alastalon salissa -kuunnelmaa ei Kustavista kuitenkaan valitettavasti löydy kokonaisena.

Alastalon salissa on tuotettu äänikirjaksi Celia-kirjastoon Raila Hämäläisen lukemana vuonna 1989, mutta kyseinen kirjasto lainaa vain näkövammaisille ja muille lukemisesteisille.

Kannattanee lähestyä esim. BookBeat ja Storytel -palveluita, josko olisivat halukkaita tuottamaan V. Kilpeä äänikirjaksi.

Yle on julkaisemassa Alastalon salissa –teoksen äänikirjana syksyllä 2020.