Otsikko
Vuonna 1879 syntyneen mummoni etunimi oli Aksa. Mistä nimi tulee ja mikä on sen alkuperä?

Kysytty

Vuonna 1879 syntyneen mummoni etunimi oli Aksa. Mistä nimi tulee ja mikä on sen alkuperä?

Vastaus

Vastattu

Aksa merkitsee heprean kielessä tähkää. Nimi on tuttu myös Raamatusta, jossa Aksa on Kaalebin tytär. Nimeä esiintyy myös kirjoitusasussa Axa.

Lähde

Juri Nummelin & Elina Teerijoki: Eemu, Ukri ja Amelie : 200 kaunista ja harvinaista etunimeä (2008)

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Venäläinen versio Aksinja?