Otsikko
Voitteko kertoa minulle sellaisia turisti kirjoja, joissa esitellään Irania ja sen matkailukohteita. Teen koulutyötä.

Kysytty

Voitteko kertoa minulle sellaisia turisti kirjoja,
joissa esitellään Irania ja sen matkailukohteita. Teen koulutyötä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikki varsinaiset Irania käsittelevät matkaoppaat näyttävät olevan englanninkielisiä. Saat ne esille pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistohaku HelMetistä http://www.helmet.fi sanahaulla Iran and matkaoppaat. Saatavuustiedot selviävät myös HelMetistä.

Sanahaulla Iran, aineistorajausena kirjat ja kielirajauksena suomi saadaan 33 viitettä. Tässä niistä poimittuna muutama, koulutyöhön sopivalta tuntuva:

Maailma tänään. [15] : Lähi-itä
Persia - Iran : muinaisuus ja kulttuuri / Henri Broms
Iran eilen ja tänään : tuhannen ja yhden yön maa
Iran, maa mullahin varjossa Allahin nimeen / Marita Vihervuo
Persian muinaisuus ja kulttuuri / Armas Salonen

Kannattaa muistaa myös tietosanakirjat.