Teen koulussa esitelmää ja tarvitsisin tietoa Saraleena Aarnitaipaleesta. Yritin etsiä hänestä tietoa mutta en löytänyt mitään. Olisi kiva jos pystyisit kertoa…

Kysytty

Teen koulussa esitelmää ja tarvitsisin tietoa Saraleena Aarnitaipaleesta.
Yritin etsiä hänestä tietoa mutta en löytänyt mitään. Olisi kiva jos pystyisit kertoa hänestä jotain.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Saraleena Aarnitaival on tutkija ja selkokirjailija. Häntä on haastateltu Ketju-lehdessä (2010, 1, s. 30-31). Artikkelin nimi on Saraleena Aarnitaival: sateinen kesä synnytti ensimmäisen dekkarini. Kirja-arvostelu löytyy Ruumiin kulttuuri –lehdestä (2010, 1, s. 55. ruumis kirjastossa selkokielellä).

Julkaistut teokset ovat Kirjailijan murha (2009) ja Toinen toisilleen (2007). Lisäksi hän on tehnyt selkokielisen mukautuksen Sisko Istanmäen Liian paksu perhoseksi –kirjaan ja Minna Canthin Papin perhe –kirjaan.