Voisitteko mainita tietokirjoja, jotka kuvaisivat parhaiten suomalaisen yhteiskunnan tilaa talvisodan päättymisen jälkeen keväällä ja kesällä 1940. Olen…

Kysytty

Voisitteko mainita tietokirjoja, jotka kuvaisivat parhaiten suomalaisen yhteiskunnan tilaa talvisodan päättymisen jälkeen keväällä ja kesällä 1940.

Olen kiinnostunut sekä tuon ajankohdan ulko- ja sisäpoliittisesta päätöksenteosta (ja niiden taustoista) että kansalaisten ajatuksista hävityn sodan ja sen kaoottisten seurausten keskellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä tulee valikoima kirjoja joissa käsitellään kyseistä aikaa Suomen historiassa:

-Jussila, Osmo: Suomen poliittiinen historia (2006)
-Suomalaisen yhteiskunnan poliittinen historia (2005)
-Laurla, Bror: Talvisodasta jatkosotaan ( 1986)
-Leiponen, kauko: Kansa talkoissa (1987)
-Häikiö, Martti: Historia ja väärät profeetat (2003)
-Paasivirta, Juhani: Suomi ja Eurooppa 1939-1956 (1992)
-Talvisodan pikkujättiläinen (1999)

Haluan korostaa että tämä on vain valikoima kirjoista jotka tällä hetkellä ovat paikalla Kirkkonummen kirjastossa. Ylläolevat, sekä joitakin muita ehkä vähemmän kiinnostavia, ovat varattuna teille kirjaston lainaustoimistossa.

Jos itse haluatte tarkistaa mitä löytyy esimerkiksi pääkaupunkiseudun laajemmasta kirjavalikoimasta, sen voi tehdä tietokannasta, www.helmet.fi, vaikka aiheella välirauha.