Otsikko
Voisitteko kertoa minulle kaiken nimestä; Hannu Esim. Mistä nimi tulee, alkuperä, nimen merkitys, minkälainen henkilö Hannu on, montako Hannua suomessa on…

Kysytty

Voisitteko kertoa minulle kaiken nimestä; Hannu
Esim. Mistä nimi tulee, alkuperä, nimen merkitys, minkälainen henkilö Hannu on, montako Hannua suomessa on tällä hetkellä, montako Hannua Suomessa oli vuonna 1962?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hannu on suomalainen muunnos Johanneksen saksalaisesta lyhentymästä Hannus.
Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelun mukaan Hannu-nimen sai kaikkiaan 43525 ihmistä vuosina 1899-2012. Vuosina 1960-1979 Hannu-nimen sai kaikkiaan 11872 ihmistä. Tilastossa on mukana ensimmäisen etunimen lisäksi myös muut etunimet. tämän tarkempaa, vuosikohtaista nimitietoa ei voi hakea tietosuojasyistä.

Kirjalliset lähteet:
Vilkuna, Kustaa: Etunimet (Otava, 1991)

Verkkolähteet:
Väestörekisterikeskuksen Nimipalvelu:
http://verkkopalvelu.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1